יתרו

הארת השבוע
מאת קארי וואטקינס, מנהלת קהילת אור הלב ארה”ב

בפרשת השבוע בני ישראל מקבלים את התורה. העם מגיב לשמיעת המצוות בביטוי של סקרנות. בקול אחד הם אומרים 'נעשה ונשמע' (שמות כ"ד, ז'). מסופר בתלמוד, שכאשר בני ישראל שרו את השורה הזאת יחד, קול ה' נשמע: 'מִי גִּלָּה לְבָנַי רָז זֶה שֶׁמַּלְאֲכֵי הַשָּׁרֵת מִשְׁתַּמְּשִׁין בּוֹ?' (שבת פ"ח). במילים אחרות, מי סיפר לבני האדם את הסוד הזה של המלאכים? מה בדיוק המשמעות של נעשה ונשמע, ומה כל כך סודי ומלאכי בזה? בלימוד מורכב ויפה, המאסטר החסידי הקדום מאור עיניים אורג יחד תשובה לשאלות אלו, על ידי פרשנות מחדש של כל מילה. נעשה, אנחנו נעשה, הוא אומר פירושו  עבודה, עבודת קודש, עבודה רוחנית. ונשמע לא רק אומר שנשמע. זה אומר להבין, כמו בסיפור על יוסף שפוגש את אחיו, כשהוא מבין את שפתם והם לא ידעו, כתוב 'כי שֹׁמֵעַ יוסף', 'ויוסף הבין' (בראשית מ"ב, כ"ג)
אם כן, על פי המאור עיניים, ניתן למעשה לתרגם את נעשה ונשמע כמשהו יותר כמו, 'נעשה את העבודה הרוחנית הקשה, ואז נגיע להבנה'.ומהי העבודה הרוחנית הקשה? המאור עיניים הופך את המדרש על ראשו. כשהקול השמימי אומר 'מי גילה את הסוד הזה לילדיי', מאור עיניים משתף שאלוהים לא באמת שאל שאלה. אלוהים הצהיר הצהרה. זה לשאול את השאלה 'מי' שגילה את סוד המלאכים לבני ישראל. הם שאלו 'מי אנחנו'? ואז עסקו בעבודה של מענה לשאלה זו, דרך טיפוח המודעות שלהם. הטיפוח הזה הוא העבודה שלנו.  דרך זה, אנחנו יכולים להגיע לרמות גבוהות יותר של הבנה.  ומהי ההבנה הזו? את זה כל אחד מאיתנו יגלה

מי ייתן ותרגול המיינדפולנס שלנו השבוע יחשוף קצת יותר את 'מי אנחנו', ומי ייתן וכל אחד מאיתנו ימצא רגעים של הבנה חדשה

שבת שלום מאור הלב

Previous
Previous

משפטים

Next
Next

בשלח