פרשת בהר

מה ההזדמנות הרוחנית שלנו בל"ג בעומר

הארת השבוע
מאת רבקה שיסלר, מורה באור הלב

שבעת השבועות של ספירת העומר, שמתחילים לאחר ערב פסח שני, הם זמן לריפוי, התבוננות, תיקון ויישור של ההוויה שלנו, כשאנחנו מתכוננים להזדמנות של גילוי ומפגש עם האלוהי בשבועות. יהודים רבים רואים בתקופה זו זמן של חצי אבלות. לפי התלמוד, הייתה תקופה של מגיפה. נאמר שאלפים מתלמידיו של רבי עקיבא מתו כי לא התייחסו זה לזה בכבוד.  אף על פי כן, ל"ג בעומר מגיע באמצע התקופה הזו כיום שמח של אור וחגיגה, פסק זמן מהרצינות של שאר תקופת העומר. האנרגיה הקבלית של היום הזה, הוד שבהוד, מציעה תובנות בקשר להזדמנות הרוחנית של ל"ג בעומר

כאשר ספירה, כמו הוד נוספת על גבי עצמה במהלך העומר, גילוי האנרגיה שלה הוא אפילו יותר חזק והכרחי. רבי ירחמיאל ישראל יצחק מאלכסנדר לימד בשם מורו הרבי מביאלא, שהוד שבהוד הוא ההכרה שכל הביטויים מקורם בסופו של דבר באלוהי

ההכרה בחסד האלוהי עוזרת לנו לראות שבזמן שהישגים מסוימים, הצלחות וביטויים יפים יכולים להיראות אישיים, בסופו של דבר הם מתנות שמעבר לאינדיבידואל. כשאנו רואים את החסד האלוהי האחד בשני.ה, זה כאילו שהסתכלנו גם אנחנו דרך עיני האלוהים. אנחנו יכולים לתרגל תשומת לב ליופי ולאלוהיות באחר.ת ובעולם הסובב אותנו, כניצוץ אלוהי שמאחד את כולנו. 'תן לכל אדם למצוא חן בעיניך, ותראה את המעלות שלו במקום את החסרונות', לימד הרבי מביאלא. זו המהות של הוד. הוד שבהוד. אנחנו מגלים שכל הביטויים מתרחשים דרך חסד אלוהים, ומתרגלים לתפוס את העולם בדרך זו. ככה אנחנו מביאים תיקון, או ריפוי, לתלמידים של רבי עקיבא. אנחנו יכולים לגעת שוב באנרגיות של שמחה וחגיגה, להתחמם באורה של מודעות אמיתית

כשאנו ממשיכים במסע שלנו של העומר, מי יתן וכל אחד ואחת מאיתנו נראה את הטוב בעצמנו ובאחר.ת, וכך נרבה טוב, אור ואהבה לעולם

שבת שלום מאור הלב

Previous
Previous

פרשת בחוקותיי

Next
Next

פרשת אמור